Rynek Infrastruktury
W imieniu PKP Polskich Linii Kolejowych SA umowę podpisali: Dariusz Kaczyński – dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku, Eugeniusz Pietrzak – zastępca Dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Gdańsku. W imieniu wykonawcy, Tor-Kar-Sson: Zbigniew Kargul – właściciel przedsiębiorstwa.
Wartość umowy to 6 087 270,00 zł brutto. Termin realizacji umowy - 30 listopada 2011 roku.
Zakres zamówienia obejmuje: opracowanie niezbędnej dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, kompleksową wymianę 3,5 km nawierzchni kolejowej, wymianę 1 szt. rozjazdu, wbudowanie nowego przejścia rozjazdowego pomiędzy liniami nr 227 i 249 wraz z jego elektryfikacją i centralizacją wbudowanych rozjazdów, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa (dobudowa przebiegów, przestawienie semaforów i tarcz ostrzegawczych), zabudowa rogatek z 2 napędami elektrycznymi wraz z telewizją przemysłową TVu, przebudowę sieci trakcyjnej (4 słupy na długości budowanego peronu), skrócenie toru żeberkowego i zakończenie go kozłem oporowym.
Realizacja zadania umożliwi dojazd koleją od stacji Gdańsk Główny do Letnicy, czyli na stadion piłkarski i do powstających właśnie obiektów Międzynarodowych Targów Gdańskich. Linia kolejowa nr 249 Gdańsk Główny – Gdańsk Brzeźno (linia pasażerska) jest linią jednotorową, zelektryfikowaną, przebiegającą w terenie zabudowanym. Równolegle do niej przebiega linia kolejowa nr 227 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa (linia towarowa). Inwestycja pozwoli na wznowienie ruchu pociągów pasażerskich (zawieszonego od 2005 r.) i uzyskanie prędkości rozkładowej 80 km/h oraz umożliwienie wykorzystania toru linii kolejowej 227 do jazd pociągów pasażerskich. Usprawni to połączenie pomiędzy centrum miasta a dzielnicą Gdańsk Nowy Port (obszary przemysłowe i rejon portów), a także po zakończeniu Euro 2012, pozwoli na wykorzystanie linii kolejowej nr 249 w obsłudze stadionu i terenów wokół niego.